Alla 1 Lotton med Zimpler

Zimpler lanserades 2012 av PugglePay, ett svenskbaserat företag. Senare under 2016 förvärvades företaget av Smart Payments Nordic. Online-transaktionsgatewayen används främst i Sverige, Finland och Tyskland. Men även Storbritannien och Nederländerna har antagit det de senaste åren.

Zimpler är en säker online-lotteribetalningsmetod som ger omedelbar tillgång till insättningar och utbetalningar. Den som letar efter en pålitlig lotteriwebbplats ska inte leta längre. Spelapparna och webbplatserna som listas på denna plattform är det perfekta sättet att komma igång med Zimpler-transaktioner. De accepterar inte bara Zimpler utan även andra bekväma insättningsmetoder. Det faktum att denna betalningsmetod kan användas på både stationära och mobila lotterisidor är ett stort plus.

Hur fungerar det?
Hur fungerar det?

Hur fungerar det?

Med Zimpler väljer spelare sin föredragna valuta, beroende på deras hemland. Det finns inget att oroa sig för säkerheten för finansiell data och personlig information när du placerar vad, eftersom det ger sinnesfrid med avancerad kryptering. Dessutom blir transaktioner inte försenade, vilket gör att lotterispelare kan satsa så snabbt som möjligt och ta ut vinster när det passar dem.

Lotterispelare, särskilt från EU-länderna, har visat förtroende för detta betalningsmetod online och har gjort det till sin primära finansieringskälla. Eftersom det tillåter inkorporering av Visa, MasterCard och PayPal, betyder det att användarna har extra alternativ när deras bankkontosaldo är begränsat.

Hur fungerar det?
Hur man gör en insättning med Zimpler

Hur man gör en insättning med Zimpler

I takt med att Zimpler vinner popularitet med lotterisidor online, väljer fler och fler spelare det framför andra insättningsmetoder. Det fungerar både som en e-plånbok och en mobilräkningsbetalning. Som en e-plånbok tillåter den användare att finansiera sina lotterikonton med pengar från sina bank- och kortkonton. Med en enda knapptryckning kommer pengarna att vara tillgängliga för vadslagning på respektive konto. Som mobilbetalning ger den kreditmedel som måste betalas tillbaka inom 14 dagar.

När spela lotterispel online med Zimpler är det tillrådligt att läsa villkoren för insättning. Till exempel har vissa lotterisidor online ett minimikrav på insättning som måste följas till punkt och pricka, så att spelaren inte missar viktiga förmåner med den köpta lotten. Generellt kan spelare sätta in upp till 1 000 EUR till 5 000 EUR varje dag. När det gäller Zimpler själv finns det ingen fastställd gräns. Det beror på hur mycket användaren har bestämt sig för att spendera som sin månadsbudget.

Steg för att göra insättningar med Zimpler på lotteriwebbplatsen

Oavsett om det utförs på dator eller mobil, här är vad som behövs för att göra insättningar med Zimpler.

  1. Logga in på en lotteriwebbplats online
  2. Klicka på insättningsalternativet i kassan
  3. Välj Zimpler från en rullgardinslista med insättningsmetoder
  4. Ange mobilnumret som är kopplat till Zimpler-kontot
  5. En unik kod kommer att skickas till ovanstående mobilnummer
  6. Ange betalningssätt (telefonräkning, kort, e-plånbok eller bankkonto)
  7. Bekräfta transaktionen och stäng fönstret

Ett valideringsmeddelande kommer att skickas omedelbart till spelaren när deras insättning lyckas. Pengarna bör vara tillgängliga för att köpa lotter online inom några minuter. Zimpler tar inte ut någon avgift för denna överföring; inte heller de flesta lotterisidor. Räntekostnader kommer dock att ackumuleras om kunden inte betalar tillbaka telefonräkningen inom 14 dagar. Återigen är det bra att bekräfta om banken har en avgift när du använder överföringssättet för onlinebank.

Hur man gör en insättning med Zimpler
Hur man gör ett uttag med Zimpler

Hur man gör ett uttag med Zimpler

Zimplers lotterisidor tillåter spelare att ta ut vinster från sina konton med detta betalningsalternativ. Kunder måste dock välja Zimpler som sitt favoritalternativ för både insättningar och lotteriutbetalningar.

När den väl har använts för att ladda pengar till ett lotterikonto, kommer sajten automatiskt att komma ihåg spelarens preferenser när den tar ut pengar. Det är inte alla onlinelotterier som tillåter Zimpler-uttag, men det borde inte vara så mycket besvär. Spelarna kommer att hitta alternativ som banköverföring, e-plånböcker som Neteller, Trustly och mobila betalningsmetoder exklusivt för uttag.

Lotterispelare med svenska och finska bankkonton åtnjuter snabba utbetalningar eftersom inga Know Your Customer-procedurer (KYC) behövs när de gör en begäran om uttag. Det räcker med ett BankID, så du behöver inte ange bankkontouppgifterna på lotterisidan. Alla användare sparar sina bankkontonamn, nummer och annan information på sitt Zimpler-konto, vilket gör onlinetransaktioner enklare och säkrare.

Uttagsprocessen

Det är möjligt att begära lotteriutbetalningar med Zimpler via mobilen. Så här ser processen ut.

  1. Fortsätt till utbetalningssektionen
  2. Zimpler kommer att dyka upp som förstahandsvalet om det användes för insättningar
  3. När du har valt Zimpler anger du beloppet för lotterivinsten som du ska lösa in till kontanter
  4. SMS-bekräftelse skickas till användaren för att bekräfta betalningen
  5. Onlinelotterisidan godkänner begäran inom 24 timmar

När de har godkänts kommer pengarna till spelarens bankkonto inom några timmar, beroende på bank. Uttagsavgifter beror på transaktionsbeloppet och om det finns några valutaväxlingsavgifter. Detta är dock påtvingat av banken och inte Zimpler själv. Sådana kostnader kan variera från €1,50 för belopp på upp till €29 och €5,90 för en betalning på upp till €90. Många gånger kommer lotterisidan att betala avgifterna och inte kunderna.

Hur man gör ett uttag med Zimpler
Säkerhet och säkerhet hos Zimpler

Säkerhet och säkerhet hos Zimpler

En säker betalningsmetod skyddar konsumenter mot bedrägeri och identitetsstöld. Idag är lotterispelare angelägna om att skydda sina personuppgifter från obehörig åtkomst, förstörelse och förändring. Sammanfattningsvis bör en säker onlinebetalningsmetod för lotterispel erbjuda:

  • Sekretess och konfidentialitet för att förhindra att användarens identitet avslöjas
  • Blockering av obehörig ändring av data
  • Autentisering av datakälla
  • Anonymitet för att maskera användaren
  • Snabb bearbetning och heltidstillgänglighet för att undvika förseningar i dataöverföringen
  • Icke avvisande för att förhindra att de inblandade parterna förnekar att ha behandlat en betalning

Zimpler markerar alla ovanstående rutor, med tanke på att den är reglerad och licensierad med starka EU-ekonomiska standarder. Bankuppgifter och personligt identifierbar information delas aldrig med tredje part. Detta tack vare SSL-kryptering som skyddar betalningsprocessen och känslig data.

Dessutom måste varje transaktion verifieras med SMS-kod. Endast mobilnummerägaren kan komma åt denna kod, vilket gör det praktiskt taget omöjligt för obehöriga användare att godkänna betalningar. Lotterisidan får bara mobilnumret och ingen annan konfidentiell information.

Säkerhet och säkerhet hos Zimpler
Zimpler kundsupportalternativ

Zimpler kundsupportalternativ

Ibland överförs pengar till en lotteri webbplats på nätet via Zimpler misslyckas. Det kan inte ha något med lotterileverantören att göra. Kanske har användaren inte aktiverat sitt Zimpler-konto. För att ställa allmänna och specifika frågor finns det olika sätt att få hjälp:

  • Hjälpcentret
  • Telefonsamtal
  • E-post
  • Livechatt
  • Kontaktformulär online

Å andra sidan kan en Zimpler-stödd bank ha andra kontaktuppgifter. Dessa finns vanligtvis på nätbankens sida. Kortinnehavare kan kontrollera telefonnumren till sina finansiella leverantörer på baksidan av sina kort. Det rekommenderas att använda specifika kontakter beroende på bosättningsland snarare än allmänna linjer.

Innan du slår ett nummer för att kontakta Zimplers support bör kunderna ha all information som kan begäras, t.ex. BankID, telefonnummer, bankkontonummer och kortuppgifter. Oavsett om du chattar online eller pratar direkt med en kundrepresentant, är det nödvändigt att bevisa sin identitet för effektiv kommunikation.

När du använder hjälpcentret är det bra att skriva en specifik fråga. Om detta inte fungerar kan chattalternativet hjälpa. Även om livechatten kanske inte ger omedelbara svar, kommer problemet att åtgärdas via e-post inom 24 timmar.

Zimpler kundsupportalternativ