IGT, ett känt spelunderhållningsföretag från Storbritannien, och Sony Pictures Television har ett 10-årigt kontrakt från januari 2025 till december 2034. Enligt avtalet kommer det London-baserade, NYSE-registrerade underhållningsföretaget att ha exklusiva Wheel of Fortune varumärkesrättigheter.
Affären tillåter IGT att tillhandahålla varumärket inom spel, lotteri, iGaming och iLottery. Dessutom har företaget nu icke-exklusiva rättigheter att distribuera Wheel of Fortune innehåll på sociala kasinon gratis.
Enligt Renato Ascoli, IGTs VD, Global Gaming, får företaget exklusiv tillgång till spel, lotteri, iGaming och iLottery till Wheel of Fortune-varumärket fram till 2034 att företaget kan maximera avkastningen av sitt licensieringspartnerskap. VD:n noterade att affären ytterligare skulle stärka företagets tradition att skapa flerkanaliga Wheel of Fortune-spel med hög efterfrågan och betydande priser.
Ascoli lade till:
"Sony Pictures Television har varit en pålitlig IGT-partner i mer än 25 år och under den tiden har vi levererat en mångsidig portfölj av Wheel of Fortune-spel som har satt industristandarden för innovation, det är den tydliga ledaren inom branschspelprestanda. diagram och genererade betydande intäkter för våra kunder."
Wheel of Fortune är bland IGTs bäst presterande spelprodukter. Företaget har använt det som ett strategiskt element inom sitt iGaming-val och har införlivat det i flera lotterispel.
IGT har nyligen lyckats rulla ut denna produkt till flera ledande operatörer i Nordamerika. Till exempel företaget lanserade sitt första varumärkesledda Wheel of Fortune onlinecasino i USA efter att ha undertecknat ett avtal med en av regionens ledande operatörer i mars i år.
Förutom kontraktsförlängningen med Sony har IGT även förlängt sina avtal med ledande lotterioperatörer över hela världen, Inklusive:
I en kommentar till affären kommenterade Sony Pictures Televisions Executive Vice President of Game Shows, Suzanne Prete:
"Vi är glada över att förlänga vårt långvariga partnerskap med IGT. Detta landmärkeavtal garanterar att kasino- och lotterispelare runt om i världen kan njuta av spel med Wheel of Fortune-tema i världsklass i många år framöver."
Prete noterade att båda företagen har samma vision om att innovativt använda Wheel of Fortune-varumärket för att skapa fler möjligheter och säkerställa att varumärket förblir förknippat med roligt och att vinna.